برای حل مشکلات کشاورزی و آبیاری اراضی کشاورزی اجرای سازوکارهای لازم برای آبیاری مدرن در ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان و نیز اجرای سامانه گرمسیری در بخش دیگری از اراضی کشاورزی استان را در سال‌های پیش رو در دست اقدام دارد که این قدم اول برای آبادانی استان است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر چهارشنبه در جریان سفر به استان ایلام و در جمع مردم ایلام، این استان را سرزمین قهرمانان و برخوردار از تمدن چندین‌هزارساله دانست و افزود: ایلام سرزمینی است که همواره مرزبان و مرزدار غیور غرب ایران بوده است.

روحانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید محبت مردم ایلام نسبت به خود را با اجرای پروژه‌های عمرانی و برنامه‌هایی برای آبادانی استان پاسخ خواهد داد، تصریح کرد: با همت، فداکاری و اتحاد مردم و تلاش دولت شاهد ایرانی آبادتر، سرفرازتر و شکوهمندتر در منطقه و جهان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: از آنجا که ایلام از هجوم ریزگردها در رنج است، دولت تلاش گسترده‌ای را سامان داده تا این مشکل در استان و نیز با همکاری دولت عراق در این کشور نیز که منشأ تولید این ریزگردها است، رفع شود.

رییس جمهوری با اشاره به به بررسی اقدامات لازم برای احیا و جلوگیری از تخریب جنگل‌های زاگرس و به‌ویژه جنگل‌های ایلام که آن را عروس زاگرس توصیف کرد، گفت: دولت اجازه نخواهد داد زیبایی‌های جنگل‌های منطقه که باعث شکوه ایلام و زیبایی همه ایران است از بین برود و همچنین برنامه‌هایی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی در ایلام دارد.

روحانی به تلاش دولت برای ایجاد رونق در اقتصاد کشور و نیز ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و افزود: در سفر دولت به ایلام اجرای ۴۴ پروژه مصوب شده است که ۳۴ پروژه در سال ۹۳ به پایان رسیده و ۱۰ پروژه نیز در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: دولت همچنین برای حل مشکلات کشاورزی و آبیاری اراضی کشاورزی اجرای سازوکارهای لازم برای آبیاری مدرن در ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان و نیز اجرای سامانه گرمسیری در بخش دیگری از اراضی کشاورزی استان را در سال‌های پیش رو در دست اقدام دارد که این قدم اول برای آبادانی استان است و در گام بعدی صنعتی شدن استان و اجرای طرح‌های مهمی در بخش گاز و پتروشیمی در دست اقدام خواهد بود.

روحانی ادامه داد: دولت برای تمهید مقدمات لازم برای پیشرفت ایلام تکمیل سه سد در حال ساخت استان در سال ۹۳ و در نیمه اول سال ۹۴ و همچنین بهسازی جاده‌های استان به‌ویژه گردنه قلاجه را نیز مورد توجه قرار خواهد داد.
کد خبر برنامه‌های دولت برای رونق کشاورزی ایلام اعلام شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =